Strategische sessies & merksessies

Strategische sessie of merksessie

“We moeten meer laten zien wie we zijn; onze organisatie krachtiger positioneren.” Je hoort het vaak bij (groeiende) organisaties. Maar hoe doe je dat dan? Een merksessie helpt om dat scherp te krijgen. Tijdens een strategische sessie of merksessie verkennen we het DNA van de organisatie en gaan we op zoek naar mogelijkheden om de organisatie sterker te positioneren en profileren. Wat is nu echt kenmerkend aan de organisatie, wat maakt ons anders dan alle anderen, waar geloven we samen in en waar dromen we van? Vervolgens kijken we hoe we dat op een goede manier kunnen vertalen naar nieuwe strategieën rondom onder meer communicatie, visuele identiteit en serviceverlening.

Strategie vertalen naar inzet communicatiemiddelen
Een strategische sessie is niet alleen zinvol voor organisaties die op zoek zijn naar meer inzicht in de eigen persoonlijkheid voor het vaststellen en formuleren van (middel)langetermijnvisie en -strategie. Ook bij een concrete vraag, zoals het ontwikkelen van een website, offline communicatiemiddelen en (social media) content, is het belangrijk om even pas op de plaats te maken en stil te staan bij wat het nu echt is wat je met die middelen wilt, wat dan een effectieve boodschap is en hoe je deze op een merk-eigen manier kunt vertalen naar het te realiseren product. Een strategische sessie zorgt ervoor dat je scherp in het vizier hebt waar je naar toe werkt en hoe je daarvoor de gewenste middelen doeltreffend in kunt zetten.