Merk- en organisatiestrategie

Ronduit Media helpt organisaties beter zeggen wat ze doen maar vooral ook meer doen wat ze zeggen. De eerste stap is vaak het gesprek aangaan met medewerkers, klanten en partners om de kern van een organisatie door te dringen en tot zinvolle inzichten te komen ter verbetering van de merkstrategie, communicatie of dienstverlening.

Wat beweegt mensen die in een organisatie werken? Wat verbindt hen? Waar voor organisatie willen zij samen worden? Wat zijn beweegredenen van klanten en samenwerkingspartners om met de organisatie in zee te gaan? Wat zijn hun wensen en doelen en hoe kun je daar nog beter in voorzien? Het ophalen van deze inzichten kan in vele vormen, variërend van één-op-één interviews tot enerverende sessies waar we met de inzet van creatieve technieken naast nieuwe inzichten ook veel inspiratie en energie bij de deelnemers naar boven weten te halen.

De volgende stap is die essentie vertalen naar een krachtige positionering en zinvolle toepassingen waarmee de organisatie direct aan de slag kan. Als je goed weet wat je als organisatie te bieden hebt en wat je onderscheidend maakt, geeft dit richting aan alles wat je doet. Denk aan nieuwe producten en services die je ontwikkelt, HR-beleid, interne programma’s en externe uitingen zoals visuele identiteit, mediaproducten en (sociale) mediacontent.